woensdag 6 april 2016

LenTe!

In onze tuin woont een Merel, zo fijn! Elke dag zit hij op het puntje van het dak heerlijk te fluiten! Voor mij een teken van de lente, warme zonnestralen, bloemen en planten die weer omhoog komen, de loungeset die weer volop gebruikt kan worden, heerlijk! De LenTe is mooi!
En om de start van de LenTe te vieren maak ik vandaag een vogelhuisje....
 
 
      
 
Op pinterest vond ik een malletje voor een vogelhuisje. Klik hier om het vogelhuisje te downloaden en af te drukken. Trek het over op een stukje steviger papier, knip netjes uit, en maak alvast wat vouwlijntjes. Dan gaat het omvouwen straks makkelijker.

 
Al vanaf het eerste moment was ik verliefd! Verliefd op dit prachtige insektenpapier! Supermooi te combineren met knalkleuren, ik zag al gelijk een mooie slinger voor me! Maar vandaag maak ik er het vogelhuisje mee. Het uitgeknipte vogelhuisje plak ik op het insektenpapier, en leg er even een dik boek op zodat het goed kan drogen.
 
 
Dan knip ik aan een zijde een rondje uit, de ingang voor het vogeltje! Vouw het papier om bij de vouwlijnen en plak het in elkaar, zet er even een wasknijper op om goed te laten drogen!
Knip uit een ander papiertje een gezellig randje en plak deze aan het dak vast. Daarna plak je het dak erop, prikt onder de ingang een cocktailprikkertje zodat je vogeltje ook even kan uitrusten.

 
En kijk hoe vrolijk dit papieren vogelhuisje is geworden!
 












Geen opmerkingen:

Een reactie posten