woensdag 10 februari 2016

Party-in-a-box!

 
Ongeveer een jaar geleden maakte ik voor mijn swapmaatje een 'party in a box' cadeautje. Sindsdien knutsel ik er af en toe een in elkaar om cadeau te doen, die ik dan vervolgens opstuur of mooi inpak als extra cadeautje. Veel heb je hier niet voor nodig, alleen een avondje om alles in elkaar te knutselen.
 
 
Ik gebruikte voor de Hiep Hiep Hoera box groen/blauwe ijsjes papier en stippen papier, voor de Valentijn uitvoering gebruikte ik het roze/okergele ijsjespapier samen met de roze wiebertjes. Verder heb je nodig een groot luciferdoosje, confetti, dun garen, leuke stickers, kaartjes of labels, en een klein ponsje. Ballonnen stopte ik er ook in, en ik maakte zelf een taarttopper van een plastic diertje, waar ik een klein gaatje in heb geboord en met een druppeltje lijm het kaarsenhoudertje vastgelijmd. Je kunt het diertje ook in een kleur spuiten, of om het extra chique te maken in het goud!

 
Meet het doosje op en knip het papier op maat, lijm het met een paar druppeltjes vast. Of gebruik masking tape om er een extra accent aan te geven! (twee vliegen in een klap)
 

 
Met het kleine ponsje maakte ik allerlei cirkeltjes van verschillend papier, een bonte versie en een roze/brons kleurige versie. met een beetje lijm plak je ze heel gemakkelijk op het gekleurde garen!

 
Dit is de taarttopper genaakt van een plastic diertje, heel simpel en een erg grappig effect. En ook heel fijn, deze past precies in het doosje....

 
Met breed masking tape, in dit geval de botanical print, maakte ik kleine vlaggenprikkertjes, het tape om het stokje plakken en er een vormpje inknippen. Ik koos hier voor groen om het in een kleurenpalet te houden die een beetje met elkaar overeenkomt. Dit hartjesdoosje scoorde ik bij de action en gebruik ik ook weleens als Partybox, maar omdat deze net niet door de brievenbus past is dit een leukerd om te geven naast bijvoorbeeld een envelopje...

 
Strooi er lekker veel confetti in als je het doosje heb gevuld.... 

 
Speciaal voor Valentijn maakte ik een roze doosje, gevuld met een lief kaartje, jellybeans in de vorm van een hartje, roze ballonnen, confetti, glitterkaarsjes en een paar mooie oorbelletjes....Uiteraard met een homemade slingertje....
Een van mijn vriendinnen gaat heel blij worden dit weekend!
*






Geen opmerkingen:

Een reactie posten