donderdag 21 januari 2016

Een kijkje achter de schermen......


De afgelopen week heb je ze vast voorbij zien komen, die onwijs leuk LoVe armbandjes, een gekleurd elastiek met twee kraaltjes en een handgemaakt bedeltje eraan. Nou dacht ik dat het wel eens leuk zou zijn om te laten zien hoe die labeltjes nou eigenlijk gemaakt worden. Een soort van 'een-kijkje-in-de-keuken'.... Werken met zilver, goud, edelstenen & mooie parels is mijn beroep. Lucky Me! 
 
 
Op een plaat zilver teken ik rondjes en die knip ik uit, ze hoeven absoluut niet rond te zijn omdat ze dat nou juist zo leuk maakt. Dan vijl ik ze met een grote grove vijl wel mooi glad, zodat de hoeken verdwijnen, en met dit soort kleine dingen vaak ook mijn nagels. Oogjes draai ik van draad en knip ik door.

 
Die oogjes soldeer ik dicht, dit gaat met een hele hete vlam, daarna soldeer ik ze vast op het labeltje. Dan gaan ze een pot in waar ze weer schoon worden gekookt. Bij het solderen gebruik je namelijk een vloeistof die ervoor zorgt dat je soldeer lekker vloeit, maar dit wordt een soort glaslaagje die je er echt af moet koken en niet vijlen, want dan kun je die gelijk in de prullenbak gooien, zo hard is dat laagje.




 
Zo ziet het er dus uit na het solderen,  best heel stoer eigenlijk.....Soort marmer effect!


 
Nadat ik ze heb afgespoeld en gedroogd teken ik er uit de hand met een stift de hartjes op, en die frees ik met een bolfreesje uit. Dus geen stempel, maar echt een uit de hand gemaakt hartje. Geen enkele is hetzelfde, maar dat zijn wij ook niet! Dat maakt het armbandje juist zo uniek!

 
Na het frezen maak ik de hartjes zwart met een stinkvloeistof (ruikt naar rotte eieren, dus daar wil je heel snel mee klaar zijn!), laat het even drogen, spoel het af en ga er nog even met een schuurpapiertje overheen. Nog een glanslijntje aanbrengen en klaar zijn de labeltjes!

 
En dit is het eindresultaat, een leuk armbandje, om weg te geven of om gewoon aan jezelf cadeau te doen, staat echt heel leuk bij al die andere armcandy! Vera maakte ontzettend leuke & lieve kaartjes die er perfect bij passen! Kies je eigen combi....Shop ze hier!
Nieuwsgierig naar andere mooie juweeltjes met hartjes, neem dan een kijkje in mijn shop....
*
 



2 opmerkingen: