woensdag 9 september 2015

Veertjes van papier


Als ik door het bos loop, wandel langs het strand of zomaar ergens op straat, en ik zie een mooie veer, dan neem ik deze mee. Ik vind ze mooi, en zijn allemaal verschillend, en wie weet waar die veertjes allemaal geweest zijn. Als ik aan veertjes denk, denk ik aan engelen, een teken van boven...
Een tijd geleden kreeg ik een glazen doosje van een lieve vriendin en besloot om daar een deel van mijn verzamelde veren in te doen...pauwveertjes, flamingoveertjes, meeuwenveertjes, eksterveertjes en zwanenveren en nog van vele andere vogels....


Maar zelf veertjes maken is ook erg leuk en heel erg eenvoudig. Ik vond een template op pinterest en zocht nog wat naar leuke ideetjes. Zin om ook even lekker te knippen? Zoek een papiertje wat je mooi vind, ik gebruikte zwart en wit, maar kleur of een printje is ook heel mooi. Teken een paar sjablonen of druk deze veertjes af, knip ze uit en leg ze als sjabloon op het papier wat je wilt gebruiken. En ga gewoon knippen, hoe meer je oefent hoe mooier je veertjes worden!





Dit is mijn knip resultaat. Op een witte deed ik wat lijm en strooide er wat goudglitters op om het etra feestelijk te maken. Met wat touw en inpakpapier maak je zo een mooi cadeautje!


Op de achterkant van je geknipte veertjes kun je een mooie boodschap schrijven.


Of maak er een slinger van!
Heb je een etentje en wil je wat extra's doen? Bind met een mooi touwtje het bestek bij elkaar en doe daar een veertje bij. Iedereen een vaste plek geven? Schrijf er met mooie letters de naam op van de persoon die op dat plekje moet zitten....

*





1 opmerking: